Presten Per får denne Ukas ros for å på en morsom og imponerende måte ta med seg troen, evangeliet og ikke minst, jobben, inn på hans Instagram-profil. Han lager korte videoer om aktuelle tema, forklarer og peker på betydningen det har for oss.
Humor
Humor er et virkemiddel en kan bruke i formidling. Det er en metode som kan treffe de aller fleste, og det er en god måte som kan holde på oppmerksomheten til både unge og gamle. Per bruker dette i de fleste videoene sine, og får frem viktige tema på en enkel og forståelig måte.
– Presten Per tar det kristne budskapet ut fra kirkerommet og inn på skjermene til mange mennesker som kanskje ikke ville tatt steget inn i kirken. Han presenterer sentrale tema i kristen tro på en kreativ og humoristisk måte, sier Kjetil Fyllingen, leder for OmGud.net.
Byr på seg selv
I 1. Korinterbrev 9, 19-22 skriver Paulus at når han skulle formidle til jødene, oppførte han seg som jøde. Når han skulle formidle til de svake, ble han svak, og for å vinne de som var under loven, levde han som om han var under loven, selv om han selv ikke var under loven.
Paulus sa det for 2000 år siden, og det er like aktuelt i dag. Å tilpasse seg målgrupper, å formidle på det språket de som hører taler, og i de arenaene folk er på, er måten en vinner mennesker på.
– Per byr på seg selv og våger å tenke nytt. Dette fortjener absolutt ros. Kanskje han kan inspirere enda flere, både prester og predikanter, til å utforske de mulighetene som ligger og venter i sosiale medier, sier Fyllingen.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli med i nettVerket eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Over en million avspillinger av Bibelen på ett år!
Bibelen på ett år er avspilt over en million ganger!
Gave Kampanje
Sammen står vi sterkere. Derfor inviterer vi deg med i Tro & Medier sitt arbeid. Gi oss gjerne en gave eller bli fast giver i Tro & Medier.
Ukas ros går til Mathilde og Audun på Boligkjøp i blinde!
Denne uka går Ukas ros til Mathilde og Audun på Boligkjøp i blinde.