Ukas ros går til Kjetil Haugland og Levende tro
Foto: Skjermdump fra Levende tro på Instagram.
Bibelskoleeleven Kjetil Haugland ville spre evangeliet og gjøre Jesus kjent. Derfor startet han å filme vitnesbyrd fra andre unge mennesker, la det ut på sosiale medier og kalte det Levende tro. Nå vil vi gi Ukas ros til dette prosjektet!
Siden oktober i fjor har Kjetil Haugland publisert flere videoer i sosiale medier. Han har både filmet og redigert selv.
– Det fine med vitnesbyrd er at det er nært og personlig. Troen blir ikke noe man hører og leser om, men noe man opplever gjennom andres liv. Jeg håper de som ser på kan kjenne seg igjen, fortalte Haugland til avisen Dagen i desember i fjor.
Jarle Haugland (ikke i slekt) her i Tro & Medier sa i samme avis at dette er prisverdig.
– Jeg synes han med dette konseptet har klart å gjenfinne vitnesbyrdets verdi og satt det inn i en digital kontekst.
Videoene viser vitnesbyrd fra unge mennesker som har opplevd at Gud har gjort livet bedre. Og dette er noe vi gjerne vil rose. Vi trenger slike historier i mediene. Vi trenger folk i alle aldre som forteller om hvordan livet med Gud gjør en positiv forskjell. Og vi trenger slike som Kjetil Haugland, som bare setter i gang!
Søk opp Levende Tro på Instagram og Facebook, lik og del! Dette er både rørende, oppmuntrende og flott.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver i nettVerket eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ukas ros går til TV2-programmet Familiekoden!
Ukas ros går til Familiekoden, for sine gode og balanserte episoder om familier og barneoppdragelse, hvor også en kristen familie er med.
Skjermfri uke for å feire Facebooks 20-årsdag
Opprinnelig ble sosiale medier laget for å føre folk sammen, men Jarle Haugland påstår at vi like mye opplever vi noen dårlige effekter.
Kristenretten
Nå er «Hendelsen som forandret Norge» lansert! Dette er en ny underholdende og opplysende miniserie med Farmen-presten, Thor Haavik!